Vraag

Nieuwe klant - bang dat overstap niet de goede keuze was

• 29 april 2019
  • 2 reacties
  • 697 Bekeken

Dag Hello Team

Ik ben noodgedwongen overgestapt van mijn vertrouwde bank naar jullie, doordat jullie de beste tarieven hadden voor een hypothecaire lening. Omdat ik graag met al mijn bankzaken bij 1 bank zit, ben ik in het proces om alles over te zetten. Nu begin ik meer en meer schrik te krijgen of dit wel de goede keuze was.

- Om te beginnen verloopt het proces van de aanvraag super moeizaam. Uiteindelijk zijn de bankkaarten van de gemeenschappelijke rekening aangekomen. (ik wacht nog steeds op de kaart van mijn persoonlijke rekening)
- Jullie reviews van jullie app zijn echt héél erg angstaanjagend. Ik kom van een bank met een top-app, dus vrees dat ik ga moeten inboeten.

Dan toch maar aan de slag!
- Via de website probeer ik in te loggen met de ItsMe app. Ik gebruikte deze reeds met mijn vorige bankkaart en werkte steeds super. Nu krijg ik continue foutmaldingen en het bericht "ga naar een kantoor om dit te activeren" ==> jullie hebben toch geen kantoren?
en waarom kan ik de IttsMe niet activeren?
- Probeer dan maar verder te gaan via de app. Ik probeer een Hello Klassiek spaarrekening te openen... Wanneer ik deze wil valideren dan gebeurt er helemaal niets. Ondertussen al 3 keer de procedure herstart en nog steeds geen spaarrekening. ==> kan dit worden opgelost?
- Ik kom hier om naar antwoorden te zoeken voor dit probleem, maar raak helemaal lost op het forum, ligt wellicht aan mij. Maar dan lees ik van 1 van jullie medewerkers dat jullie een spaarlimiet hebben van €6000 per jaar? Klopt dit? Wat moet je doen als je méér spaarcenten hebt?
- Ik ben nog maar net nieuwe klant en ben dus bang dat dit geen goede beslissing was... Het lijkt allemaal zo moeizaam en stroef te verlopen, een wereld van verschil van de bank waarvan ik kom... echt jammer.

Hopelijk krijg ik antwoord op al deze vragen.

Grts

2 reacties

De problemen blijven zich verder ontrafelen.
Nu probeer ik via de app begunstigden toe te voegen.
- Wanneer ik het rekeningnummer wil toevoegen in 1 cijfer ingeef, dan worden allerlei radom nummers toegevoegd ipv dat ene cijfer. Heb dan mijn "voorspellend woordenboek" van mijn toetsenbord afgezet, maar het probleem blijft zich voordoen.

Tot nu toe is werkelijk niets mij gelijkt!
Beste Nele,

- Omdat we een bank op afstand zijn, is Itsme (en cashstortingen aan de ATM) standaard niet mogelijk.
Als je in een kantoor van onze moederbank, BNP Paribas Fortis, vraagt om je klantenprofiel aan te passen naar een "face-to-face"-acceptatie, kan je enkele dagen later wel met Itsme werken en ook geld storten via de ATM.

- Het niet kunnen openen van een spaarrekening is inderdaad een gekend probleem. In afwachting van een oplossing hiervoor, mag je ons telefonisch contacteren op het nummer 02/433.41.41. We openen dan graag manueel een spaarrekening voor jou.

- Enkel voor een Hello4You-spaarrekening (spaarrekening specifiek voor jongeren tussen 18 en 28 jaar) is er een jaarlijkse spaarlimiet van 6000 euro. De standaard spaarrekening heeft echter geen limiet.

Met vriendelijke groet,

Hakim

Reageer