Beantwoord

Geen sms voor aanvraag bankkaart/pincode ontvangen

• 31 oktober 2018
  • 15 reacties
  • 3105 Bekeken

Gisteren heb ik het ontvangstpakket ontvangen en in de bijgeleverde brochure staat vermeld dat ik een eerste sms zou moeten ontvangen hebben met instructies om mijn bankkaart te ontvangen en een pincode te kiezen, nadien zou mijn bankkaart opgestuurd worden.
Hierbij wil ik opmerken dat ik helemaal geen sms bericht heb ontvangen.
Hoe moet het nu verder?
Nummer aanvraag : 5066441
Met vriendelijke groeten,
icon

Beste antwoord door Anonymous 13 november 2018, 14:48

Beste Patrick,

Voor het toekennen van het welkomstgeschenk maakt het niet uit wanneer je rekening werd geopend. Wat wel belangrijk is, is de datum waarop je je aanvraag hebt gedaan. De aanvraagdatum valt voor jou wel degelijk binnen de termijn van de (inmiddels afgelopen) promotiecampagne. Concreet : na het maken van 25 transacties zal ook jij je welkomstgeschenk ontvangen. De deadline voor de 25 transacties is 17 maart 2019.

Verdere opzoekingen in verband met het versturen van je bankkaart en PIN-code zijn NIET mogelijk via die kanaal, zoals mijn collega reeds enkele malen terecht heeft aangegeven. Indien je wenst dat we de status van je dossier nakijken, vragen we je nogmaals om ons hiervoor telefonisch te contacteren.

Bedankt voor je begrip.

Met vriendelijke groet,

Hakim
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hello,

Normaal gezien zou je deze sms inderdaad ontvangen moeten hebben. Indien dit niet het geval is, hebben we telefonisch contact met je nodig. Hou dan zeker je telefonische code bij de hand. Nadat we daarmee de lijn hebben beveiligd, kunnen we het smsje opnieuw naar jou verzenden. Deze code heb je via de post ontvangen.
Indien je geen pincode hebt gekozen binnen de 7 dagen, zal er automatisch 1 naar je thuis worden opgestuurd. Enkele dagen later volgt dan de bankkaart. Je zal dus sowieso een bankkaart ontvangen.

Groetjes,
Sanne
Hello,

Normaal gezien zou je deze sms inderdaad ontvangen moeten hebben. Indien dit niet het geval is, hebben we telefonisch contact met je nodig. Hou dan zeker je telefonische code bij de hand. Nadat we daarmee de lijn hebben beveiligd, kunnen we het smsje opnieuw naar jou verzenden. Deze code heb je via de post ontvangen.
Indien je geen pincode hebt gekozen binnen de 7 dagen, zal er automatisch 1 naar je thuis worden opgestuurd. Enkele dagen later volgt dan de bankkaart. Je zal dus sowieso een bankkaart ontvangen.

Groetjes,
Sanne

Hoezo ik zou een telefonische code moeten ontvangen hebben via post ? ik heb helemaal niks ontvangen ! Het lijkt me het beste om nog een weekje af te wachten hopend dat er dan iets in mijn brievenbus belandt anders hoeft het echt niet meer voor mij.
Alvast bedankt Sanne, ik begrijp best dat jij daar helemaal niks kan aan doen.
Reputatie 3
Badge +1
Hello,

We begrijpen zeker dat je dit vervelend vindt. Onze oprechte excuses voor het ongemak! We hebben gemerkt dat er problemen zijn met de verzending met de post. We zijn hier zeker mee bezig. We kunnen het eventueel opnieuw opsturen naar jou. We hebben dan wel telefonisch contact met je nodig. Je kan ons zelf contacteren op het nummer 02 433 41 41 van 7 tot 22u op weekdagen en op zaterdag van 9 tot 17u. Of we kunnen jou zelf opbellen. Je mag ons altijd even doorgeven wanneer je bereikbaar bent.

Groetjes,
Sanne
Er lijkt niet alleen een probleem te zijn met de verzending met de post maar ook met de provider die verantwoordelijk is voor de sms-boodschappen..
Dat is niet zo een goede eerste kennismaking met een bank aan wie je uw geld moet toevertrouwen mijn inziens. Ik hoef trouwens geen telefonische code meer te ontvangen die jullie me na een telefonisch contact opnieuw zouden opsturen om de telefoonlijn dan te kunnen beveiligen zodat jullie mij opnieuw een sms- bericht zouden kunnen opsturen - stel je voor 🙂 -, in die tijd heb ik al lang de pincode en de bankkaart ontvangen die me binnen de 7 dagen automatisch zal worden opgestuurd indien ik geen pincode heb gekozen heb ik begrepen in een vorige van jouw afkomstig bericht. Ik heb tijd en wacht af en zoals ik al eerder zei anders hoeft het niet meer voor mij.

Bij mijn aanvraag heb ik alle gegevens overgemaakt die noodzakelijk waren dat moet volstaan anders klopt er ergens iets niet.
Verder moet je hier van mij geen reactie meer verwachten tenzij dat ik geen bankkaart en pincode ontvang dan voel ik me zedelijk verplicht om dat hier ook eens kenbaar te maken.

Nogmaals Sanne mijn schrijven is zeker niet persoonlijk bedoeld, ik weet wel zeker dat jij je uiterste best doet en dat doe je uitstekend.
Even een samenvatting van de eerste kennismaking met Hello Bank. Ja hallo!
Mijn aanvraag ingediend (3 tal weken terug) ter opening van een Hello Bank zichtrekening
Dikke week nadien ontvangspakket ontvangen.
In bijgeleverde brochure staat vemeld dat ik een eerste sms zou moeten ontvangen hebben met instructies om mijn bankkaart te ontvangen en een pincode te kiezen, nadien zou me de bankkaart worden opgestuurd. -NOPPES 1- (geen sms onvangen)
Dit hier gemeld op het forum, als reactie werd me voorgesteld om telefonisch contact op te nemen en mijn telefonische code die ik zou ontvangen hebben via post bij de hand te houden zodat ze de telefonische lijn zouden kunnen beveiligen om me nadien een nieuw sms'je te kunnen opsturen. -NOPPES 2- (geen telefonische code ontvangen) , maar mocht ik geen verdere stappen ondernemen zou me automatisch binnen de 7 dagen een pincode per post worden opgestuurd en een paar dagen nadien zou mijn bankkaart in de brievenbus gedeponeerd worden.
Uiteraard dat hier ook gemeld. Ik zou weeral telefonisch contact moeten opnemen maar daar zag ik het nut niet meer van in omdat ik sowieso mijn pincode en bankkaart binnen de 7 dagen zou ontvangen via post indien ik niks zou ondernemen. (De gehele telefonische procedure zou minstens even veel tijd in beslag nemen vandaar mijn beslissing)
Ondertussen zal maandag 12/11/2018 de 50 € actie zijn afgelopen en heb ik geen pincode via post ontvangen en dus ook geen bankkaart. -NOPPES 3-. Moet het nu net lukken dat Bepost in staking is zeker 🙂 , dat zou althans een goede uitvlucht kunnen zijn. Tip!
De naam 'Hello bank' is wel heel toepasselijk moet ik eerlijkheidshalve toegeven want voor de minste futiliteit moet men telefonisch contact opnemen zo te lezen in de meest hier geposte berichten.
Ja Hallo Hello Bank goed bezig. Als het in het begin al zo een zootje is dan voorspelt dat niet veel goeds hoe het verder zou gaan na klant geworden te zijn indien er zich een probleem zou voordoen.
Ik wens trouwens geen pincode en bankkaart meer te ontvangen ik hou het voor bekeken. Het welkomstpakket zal ik jullie terugsturen hopend dat er zich geen probleem voordoet bij Bepost.
Onderstaand bericht werd een maand geleden gepost en hierop werd niet gereageerd dat maakt voor mij alles duidelijk, eerst 50 € als welkomstgeschenk om nadien elke maand 4 € af te houden right?

Ik vraag mij af hoe het komt dat er opeens van deze maand 4€ gebruikskosten betaald moeten worden van hello bank. Had ik dit geweten (als dat elke maand moet) dan had ik hier geen rekening geopend. Zie dit vandaag de eerste keer. Graag een antwoord van wat dit is.
Correctie er werd wel op het bericht van Alicia gereageerd er moest weer telefonisch contact worden opgenomen. Raar dat ik die reactie op Alicia's bericht de eerste maal niet heb opgemerkt!
Reputatie 3
Badge +1
Hello,

We begrijpen uiteraard dat je het vervelend vindt aangezien de post niet toekomt. Wij vinden dit zelf ook vervelend.
De reden dat je moet bellen is omdat dit een openbaar kanaal is (iedereen kan je persoonlijke gegevens zien) en wij je identiteit niet kunnen verifiëren. Omwille van de veiligheid dien je daarom ons telefonisch te contacteren. Als je ons liever niet wilt opbellen om de rekening af te sluiten, kan je ons altijd een aangetekende brief sturen.

Groetjes,
Sanne
Nu wordt het nog beter.
Rekening afsluiten, welke rekening ? Ik heb noch een bankkaart noch een pincode ontvangen laat staan een rekeningnummer.
Het enige wat ik ontvangen heb dat is een digipass met brochure.
Reputatie 3
Badge +1
Hello,

Je rekening is wel degelijk geopend. Je kan daarom kiezen. De rekening houden en even afwachten op je kaart aangezien er staking was bij de post of de rekening sluiten via een aangetekende brief. Via het openbaar forum mogen we jammer genoeg niet meer voor jou doen op dit moment.

Groetjes,
Sanne
Op welke datum is die rekening geopend? Dat kan bepalend zijn of ik al dan niet nog in aanmerking kom om van de 50 € actie te kunnen genieten?
Ik zal nog een paar dagen afwachten hopend dat ik dan een pincode en bankkaart ontvang.
Als ik door al dat gedoe buiten de actieperiode val omdat die rekening laattijdig is geopend zeg ik sowieso die (spook)rekening op.
Reputatie 3
Badge +1
Hello,

Zoals eerder gezegd mogen we geen verdere informatie via deze weg doorgeven. Als je meer informatie wenst te weten, raden we je toch aan om ons telefonisch te contacteren. Op die manier kunnen we zeker ook eens nakijken hoe ver het staat met je kaart.
We zijn bereikbaar op het nummer 02 433 41 41 van 7 tot 22u op weekdagen en op zaterdag van 9 tot 17u.

groetjes,
Sanne
Ok bedankt.
Ik snap de meerwaarde niet van dit forum, een vermelding van het telefoonnummer waarnaar steeds wordt verwezen op de homepage zou volstaan.
Het gaat je goed Sanne.
Toch raar dat je bij Wim wel kan nagaan of hij al dan niet zijn aanvraag gedaan heeft tijdens de actie en dat ik daar telefonisch contact moet voor opnemen. Nochtans heb ik mijn aanvraagnummer ook bekend gemaakt.

Dag Wim,

Je hebt wel degelijk je aanvraag gedaan tijdens de actie. Het is wel zo dat je de 50 euro pas een 3tal weken na je laatste verrichting ontvangt. Wanneer heb je de 25ste verrichting juist uitgevoerd?

Groetjes,
Sanne
Beste Patrick,

Voor het toekennen van het welkomstgeschenk maakt het niet uit wanneer je rekening werd geopend. Wat wel belangrijk is, is de datum waarop je je aanvraag hebt gedaan. De aanvraagdatum valt voor jou wel degelijk binnen de termijn van de (inmiddels afgelopen) promotiecampagne. Concreet : na het maken van 25 transacties zal ook jij je welkomstgeschenk ontvangen. De deadline voor de 25 transacties is 17 maart 2019.
Verdere opzoekingen in verband met het versturen van je bankkaart en PIN-code zijn NIET mogelijk via die kanaal, zoals mijn collega reeds enkele malen terecht heeft aangegeven. Indien je wenst dat we de status van je dossier nakijken, vragen we je nogmaals om ons hiervoor telefonisch te contacteren.

Bedankt voor je begrip.

Met vriendelijke groet,

Hakim

Reageer