Beantwoord

aanvraag opening rekening

• 31 mei 2018
  • 3 reacties
  • 2330 Bekeken

Ik zit momenteel bij de Duitse (online) bank N26. Ik heb een aanvraag ingediend om een rekening te open bij jullie, zodat ik mijn rekening bij N26 kan stoppen. Hoe lang duurt die aanvraag (ongeveer)?
Bij N26 was dit op nog geen 5 minuten en je had een rekening.. Hoe komt het dat dit bij jullie niet zo is? Tip voor de toekomst? 😉
Of steekt de Belgische wetgeving er een stokje tussen dat dit zo lang duurt?
Ik zie er alvast naar uit naar jullie antwoordt en de rekening!

Voor de lieve staff 😇 die mij wilt mededelen hoever mijn aanvraag is, dit is mijn aanvraagnummer: 4756235
icon

Beste antwoord door Sanne 1 juni 2018, 09:15

Beste Bryan,

Je kan via de Hello bank app je zichtrekening van BNP Paribas Fortis laten omvormen naar een rekening van Hello bank. Indien je de rekening van BNP Paribas Fortis wilt behouden, kan je een nieuwe bijkomende Hello rekening openen. Wanneer je dus al klant bent bij BNP Paribas Fortis, hoef je niet speciaal een aanvraag te doen via onze website (dit duurt immers langer), maar kan je rechtstreeks werken via de app.

Groetjes,

Sanne
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1
Badge
Beste Bryan,

De rekening wordt niet automatisch bij de aanvraag geopend. Het kan enkele weken duren voor de rekening geopend is. Door onze laatste actie hebben we heel wat aanvragen ontvangen die we nog moeten verwerken. We doen ons best om de rekening zo snel mogelijk te openen. Je zal een bericht ontvangen wanneer dit het geval is. Bedankt voor je feedback. We geven dit door aan de verantwoordelijke dienst.

Met vriendelijke groeten,

Tineke
Beste Bryan,

De rekening wordt niet automatisch bij de aanvraag geopend. Het kan enkele weken duren voor de rekening geopend is.

Dit is dus een handmatig proces neem ik dan aan?
Ik heb naar aanleiding van een gesprek met jouw collega Nicolas van het callcenter, een rekening geopend bij BNP Paribas Fortis. Dit zou de snelste manier zijn om een rekening bij Hello Bank te openen zijn(?) maar blijkbaar is Hello Bank een andere instantie blijkt nu!
Ik zie op de link voor een rekening te openen dit http://prntscr.com/jp7od2
Wilt dat dan zeggen dat ik opnieuw een inschrijving moet doen, die al dan niet afgekeurd kan worden?
Alvast bedankt!
Reputatie 3
Badge +1
Beste Bryan,

Je kan via de Hello bank app je zichtrekening van BNP Paribas Fortis laten omvormen naar een rekening van Hello bank. Indien je de rekening van BNP Paribas Fortis wilt behouden, kan je een nieuwe bijkomende Hello rekening openen. Wanneer je dus al klant bent bij BNP Paribas Fortis, hoef je niet speciaal een aanvraag te doen via onze website (dit duurt immers langer), maar kan je rechtstreeks werken via de app.

Groetjes,
Sanne

Reageer