Vraag

lening huis

• 15 oktober 2020
  • 3 reacties
  • 77 Bekeken

Hey!

ik zou graag met mijn vriend een lening aangaan voor een huis. We zouden een ± €200.000 lenen en we gaan beide werken voltijds met een vast contract van onbepaalde duur.

we hebben nog geen kinderen of andere lopende leningen, nu is mijn vraag… na hoeveel tijd “geeft” een bank een lening? Staat hier een tijd op? Hoelang moeten we werken?

groetjes!

3 reacties

Hey @Anouckfr ,

Er is geen bepaalde tijd vereist hoelang jullie werken.

Het kan wel zijn dat er de laatste 3 loonbrieven gevraagd worden, dus minimum 3 maand komt wel van pas.

Je kan steeds vrijblijvend een simulatie doen zodat je een idee hebt hoeveel je ongeveer zou kunnen lenen.

Groetjes,

Lieze

Hey @Anouckfr ,

Er is geen bepaalde tijd vereist hoelang jullie werken.

Het kan wel zijn dat er de laatste 3 loonbrieven gevraagd worden, dus minimum 3 maand komt wel van pas.

Je kan steeds vrijblijvend een simulatie doen zodat je een idee hebt hoeveel je ongeveer zou kunnen lenen.

Groetjes,

Lieze

Dag Lieze! 
Mijn vriend werkt al 2,5 jaar vast maar ik ben net vast in dienst in het onderwijs. Ik werk nu twee maand dus geen drie... 

op zich kan ik dus geen drie loonbrieven voorleggen… het zou jammer zijn dat we het huis moeten laten “gaan” omdat ik nog net geen drie loonbrieven heb…

groetjes!

Anouck

Reputatie 1

Bedankt voor je antwoord Anouck.

Ik kan je langs deze weg jammer genoeg niet beloven dat een aanvraag zal goedgekeurd worden.

Wat je eventueel wal kan doen, is de simulatie via onze site maken en een aanvraag versturen. Mijn collega’s zullen je aanvraag vervolgens behandelen en je zo snel mogelijk laten weten of je bij ons een woonlening aan kan gaan. 

Op dat moment heb je nog steeds de mogelijkheid om het aanbod te weigeren zonder dat er ergens kosten voor aangerekend worden.

Reageer