[FAQ] Ik heb al een itsme® account. Hoe link ik die aan Hello bank!?

• 26 januari 2018
  • 9 reacties
  • 1590 Bekeken

Heb je al een itsme®️-account? Dan kan je je rekeningen bij Hello bank! zo linken:

- Ga naar de ‘Mijn rekeningen’ op de Hello bank! website en kies voor ‘Aanmelden met itsme®️’.
- Geef je gsm-nummer in.
- Teken met je kaartlezer en een M1-handtekening.
- Accepteer de algemene voorwaarden. Bevestig met je kaartlezer en een M2- handtekening.
- That’s it! Nu kan je je via de itsme®️ app aanmelden op de Hello bank! website.

9 reacties

Hallo,

ik probeer mijn itsme te koppelen, maar ik krijg deze vreemde foutmelding:

"Uw identiteitsgegevens zijn nog niet gevalideerd. Ga hiervoor langs in een kantoor en probeer opnieuw nadat uw gegevens verwerkt zijn. Dit kan tot 3 werkdagen duren."

Het heeft een maand geduurd om klant te worden bij jullie, zogezegd omdat o.a. mijn identiteitsgegevens grondig gecontroleerd moesten worden, ik ben dus een beetje verbaasd dat dit dan toch niet gebeurd zou zijn?
En naar een kantoor gaan om een online inlogmethode voor een "100% online" bank te activeren, dat lijkt me niet echt logisch.

Is er echt geen andere manier om dit in orde te krijgen?

Groeten,

Steven
Reputatie 2
Badge +1
Beste Steven,

We begrijpen je frustratie. We zijn echter een online bank en er heeft nooit een face-to-face contact plaatsgevonden.
Bijgevolg is het gebruik van Itsme standaard niet mogelijk voor Hellobank klanten.

Een simpel bezoekje aan een kantoor van BNP Paribas Fortis lost dit echter op. Neem zeker je identiteitskaart mee en en zorg ervoor dat de collega een het loket een upgrade van je klantgegevens uitvoert.

Alvast bedankt voor je begrip.

Met vriendelijke groet,

Hakim
Bedankt voor je reactie. Ik ben gisteren langs geweest bij een kantoor en mijn identiteitskaart werd uitgelezen voor een update van de klantgegevens. Het lukt vandaag nog altijd niet om itsme te koppelen, maar dat was te verwachten gezien de foutboodschap die spreekt over 'tot 3 werkdagen'. Ik zal begin volgende week nog eens proberen.

Groeten,

Steven
Hoi,

Ik ben ondertussen een kleine maand geleden bij mijn bnp/fortis bank langs gegaan, maar helaas krijg ik in mijn geval nog steeds dezelfde melding... Verder geen klachten, maar dit is een beetje vervelend 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Dag Ken,

Dan kan je ons best even telefonisch contacteren zodat we het kunnen nakijken voor jou. We zijn bereikbaar op het nummer 02 433 41 41 van 7 tot 22u op weekdagen en op zaterdag van 9 tot 17u.

Groetjes,
Sanne
Intussen zijn die 'maximaal 3 werkdagen' al gepasseerd, maar ik krijg nog steeds dezelfde foutboodschap. Van een grote bank als BNPParibas Fortis zou je toch mogen verwachten dat ze zo'n basisfunctionaliteit als inloggen beter op orde hebben...
We zijn intussen een week verder en het werkt nog altijd niet.

@KenT: voor ik nog maar eens bel, is het dan opgelost geraakt voor jou?
Hey @steven09,

In mijn geval heb ik even telefonisch contact opgenomen en ze gingen het voor me uitzoeken met mijn Fortis kantoor. Dag later heb ik met hun contact gehad en bleek dat ik nog eens moest langsgaan, ook omdat mijn identiteitskaart pas vernieuwd is.

Dit was vandaag, dus nu is het even afwachten 🙂
Beste @KenT,

ik heb vorige week ook nog gebeld naar Hello bank, en daar wisten ze me te zeggen dat mijn bezoekje aan het kantoor wel goed geregistreerd was, maar dat ze daar blijkbaar 2 vragen vergeten stellen waren (hoewel ik uitdrukkelijk vermeld had dat ik langs kwam om itsme te doen werken). Enfin, die 2 simpele vragen konden blijkbaar dan ook aan de telefoon gesteld worden, en daarna gingen mijn gegevens nog eens 'gevalideerd' worden. Intussen weer x-aantal dagen verder en ik krijg nog altijd identiek dezelfde foutboodschap. Ik begin te vrezen dat dit zo zal blijven tot ik het zelf opgeef en stop met proberen 🙄

Ik kreeg vandaag een mailtje met de vraag om een enquête in te vullen over mijn contact met de helpdesk, ze willen weten hoe tevreden ik ben. De mensen aan de lijn zijn altijd bijzonder vriendelijk, maar eigenlijk raakt mijn probleem gewoon niet opgelost... Ik hou mijn antwoord op die enquête nog heel even in beraad...

Maar wie weet heb jij meer geluk en raakt het in orde, laat hier maar iets weten, ik ben benieuwd 🙂

Reageer