Vraag

Bannkaart werkt niet meer na buitenland

• 21 juli 2021
  • 3 reacties
  • 40 Bekeken

Ik ben een weekje buiten Europa geweest en heb daar betaald met ApplePay. Dit doe ik altijd en heb nooit problemen gehad bij terugkeer. Nu wou ik een online betaling doen in België met Bancontact en deze ging niet door. Erger nog, ik kon aan de NMBS ticketterminals geen tickets kopen met ApplePay en kaart omdat “betalingen met deze kaart niet kunnen aan een terminal”. Mijn kaart is niet geautoriseerd opeens? De klantendienst neemt niet op, en ik zit nu heel lastig op een station zonder dat ik een ticket kan kopen. Iemand enig idee hoe op te lossen?

3 reacties

Beste,

Hier zou ik het antwoord ook wel op willen weten.

Net terug van een weekje Duitsland en ik krijg overal de melding "saldo ontoereikend" of "kaart geweigerd"

Wel zie ik via de app een bedrag geblokkeerd staan (niet gepland) maar geen idee waarvoor.

Beste,

Hier zou ik het antwoord ook wel op willen weten.

Net terug van een weekje Duitsland en ik krijg overal de melding "saldo ontoereikend" of "kaart geweigerd"

Wel zie ik via de app een bedrag geblokkeerd staan (niet gepland) maar geen idee waarvoor.

Na wat heen en weer gebel met de klantendienst bleek dat mijn kaart vanwege vermoedelijke skimming geblokkeerd was. Hetgeen wel heel vreemd is aangezien ik mijn kaart niet in het buitenland gebruikt heb, enkel Apple Pay. Ik moet nu 1 week wachten op een nieuwe. Best even bellen misschien?

Thanks voor de tip.

Ik heb de indruk dat ze wel meet steken laten vallen.

Reageer