Bankkaart kwijt? Volg dit stappenplan!

• 24 december 2015
  • 8 reacties
  • 13591 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Ben je jouw bankkaart verloren? Don’t worry, keep calm en beperk de schade:

1. Bel asap naar Card Stop: laat je kaart blokkeren, zodat er vanaf dan geen transacties meer mee gedaan kunnen worden. Card Stop is 24 uur per dag, 7 dagen per week te bereiken op 070 344 344. Geef het aantal kaarten, de naam van de bank, het rekeningnummer, het kaartnummer en je persoonlijke gegevens door.

2. Diefstal in het spel? Verwittig ook de uitgever van de kaart (meestal je bank) en de politie.

3. Hou je transacties nauwlettend in de gaten! Hoe sneller je Card Stop op de hoogte brengt, hoe kleiner de kans op misbruik van de kaart. Is je kaart al gebruikt vóór je Card Stop verwittigde, dan kun je normaal gezien maximaal €150 verliezen. Belde je Card Stop met de vraag om je kaart te blokkeren en gebeurden er daarná toch nog transacties? In dat geval moet de uitgever van de kaart je daar volledig voor vergoeden, behalve als zou blijken dat je nalatig bent geweest. Bijvoorbeeld als jij je pincode op een briefje noteerde dat je samen met je kaart in je (verloren) portefeuille bewaarde.

Heb jij ook al eens een beroep moeten doen op Card Stop na een verlies/diefstal van je kaart?

8 reacties

Wel jammer als je uw bank kaart kwijt bent er geen alternatief bestaat om aan je geld te geraken, zelfs geen mobiele app zoals die KBC Mobile banking app dat je zelfs zonder kaart maar wel met je smartphone geld kan afhalen. Dit zou een internet bank toch ook moeten hebben !https://youtu.be/O0ODwO2VV30
Reputatie 3
Badge +1
Dag Sven,

We nemen deze suggestie zeker mij. Feedback is immers steeds welkom! Bedankt hiervoor.

Groetjes,
Sanne
Wat doe je na het blokkeren van je kaart? Gewoon naar een kantoor van je bank gaan en een nieuwe aanvragen? Hoe lang duurt het ongeveer voor je dan je nieuw bankkaart krijgt? En is je rekening dan terug gedeblokkeerd als je je nieuwe kaart hebt?
Reputatie 3
Badge +1
Dag Stijn,
Je dient dan inderdaad je bank te contacteren. Hello Bank heeft geen kantoren, maar je kan ons even bellen van 7-22u op weekdagen en van 9-17u op zaterdag op ons nummer 02 433 41 41. We zullen dan een nieuwe bankkaart verzenden. De kaart zal binnen een week toekomen. Wanneer je de kaart geactiveerd hebt, kan je je rekening terug gebruiken.
Groetjes,
Elisa
Beste

Als je je kaart verloren bent en je belt cardstop en zij blokkeren je kaart is er de mogelijkheid om een nieuwe aan te vragen. Als je die nieuwe hebt ben je het geld dat op de rekening stond van de vorige kaart dan kwijt?
Reputatie 3
Badge +1
Beste Luca,
Het geld staat op de rekening, dus wordt terug bereikbaar als je een nieuwe bankkaart hebt. Je bent je geld dus zeker niet kwijt.
Groetjes,
Elisa
Beste

Ik ben mijn bankkaart kwijt geraakt, kan ik dan gratis een nieuwe bankkaart krijgen of moet ik daarvoor een bepaald bedrag betalen?
Is er anders een mogelijkheid om via de KBC Mobile banking app te betalen?
Reputatie 2
Badge +1
Beste,

Als je je bankkaart verloren bent, mag je ons even telefonisch contacteren op het nummer 02/433.41.41. We zijn bereikbaar van 07h00 tot 22h00 op weekdagen en van 09h00 tot 17h00 op zaterdag.
De vervanging van een verloren of gestolen bankkaart bedraagt 8 euro.

Mvg,

Hakim

Reageer