Wie breng je op de hoogte van je verhuis?

  • 10 juni 2016
  • 0 reacties
  • 2381 Bekeken

Reputatie 3


Beeld : TheMuuj

Neem je het huis naast de deur in of vertrek je compleet naar een ander gewest?Eens je adres wijzigt, willen we het graag weten 🙂 !

Maar wie moet je nog allemaal op de hoogte brengen van je nieuwe adres? Check onze praktische checklist!

  • Je collega’s weten het waarschijnlijk al, maar bracht je de werkgever ook al op de hoogte? PS: in sommige overeenkomsten is 1 dag verlof wettelijk toegekend bij een verhuis onder de noemer ‘klein verlet’. Bekijk het paritair comité dat van toepassing is voor jou. Ook de school van de kinderen breng je best op de hoogte.
  • De dienst Bevolking van de nieuwe gemeente moet binnen de 8 dagen na verhuis op de hoogte gebracht zijn. Je identiteitskaart pas je, na controle van de wijkagent, ook aan bij de gemeente. Zodra de adreswijziging officieel is, worden bepaalde instanties automatisch geïnformeerd. De exacte lijst vind je op belgium.be.
  • Denk ook aan het aanvragen van een nieuwe parkeerkaart bij de gemeente.
  • Als werkzoekende breng je de betrokken instanties op de hoogte zoals VDAB of ACTIRIS.
  • Contacteer ook de nodige verzekeringsmaatschappijen: woningverzekering (via de bank), autoverzekering, levensverzekering, pensioensparen, langetermijnsparen…
  • Kijk eens rond in je huis wat je allemaal verbruikt en breng de leveranciers op de hoogte zoals de gsm- en/of internetprovider, telefoon- en kabelmaatschappij, water-, gas- en elektriciteitsmaatschappij (denk aan de meterstanden!), leveranciers van abonnementen of magazines...
  • Denk er ook aan om het aan bpost te laten weten. Vrees dat je iemand zult vergeten? Bpost biedt een verhuisdienst aan waar zij zorgen voor het doorsturen van je briefwisseling en het eventueel op de hoogte brengen van leveranciers.

Wat mag je zeker niet vergeten wanneer je verhuist?


0 reacties

Geen reactie

Reageer