Vraag

Verschillende uitkomst bij online simulaties (Kredietsimulatie vs Budget berekenen) Hoe komt dat?

• 4 juni 2020
  • 1 reactie
  • 608 Bekeken

Beste,

Wanneer ik een simulatie doe van hoeveel ik kan lenen komen er verschillende resultaten uit.

Bij een kredietsimulatie hebben we minsten 68.000 euro eigen inbreng nodig. voor een woning van 350.000 euro aan te kopen

Maar wanneer we een simulatie naar Budget doen krijgen wel volgende berekening:

Zou iemand ons meer kunnen vertellen hoe dit verschil hier komt? wat zie ik over het hoofd? Kunnen we nu met 30k eigen inbreng een huis van 380.000 euro kopen of hebben we 70k eigen inbreng nodig? 

Alvast bedankt!

Linus

1 reactie

Hey @LinusH ,

Via Budget berekent het systeem op basis van jouw loon en je eigen inbreng hoeveel je zou kunnen lenen en wat je totale budget is.

Bij de kredietsimulatie zie je dat je voor jouw lening van 350.000 euro als eigen kosten sowieso 33.336 (“totaal kosten”) moet betalen. Dit betreft de registratierechten, notariskosten en dossierkosten.

Bij “je eigen inbreng” krijg je hoeveel je zelf zal moeten betalen. In dit geval betreft dit de kosten van 33.336 in combinatie met een minimum eigen inbreng op basis de aankoopprijs. Voor deze lening bij ons aan te vragen zal je dus 68.000 euro zelf moeten kunnen inbrengen.

Is het zo duidelijk voor jou?

Groetjes,

Lieze

Reageer