Vraag

Simulatie ingevuld, wat nu?

• 22 maart 2017
  • 3 reacties
  • 1413 Bekeken

Hallo,

Ik heb net enkele simulaties ingevuld online & vroeg me af wat de volgende stappen zijn?

Wij hebben een appartement op 't oog maar we willen graag eerst weten of het haalbaar is/de lening mogelijk is voor we een optie nemen. Wie kan mij hiermee helpen aub?

Groetjes

3 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Hello,

Op de website kan je zien wat jullie capaciteit is om te lenen. Op basis daarvan heb je al wat zicht op de zwaarte van de lening die je kan nemen. We kunnen echter niet op voorhand zeggen of de lening al dan niet zal goedgekeurd worden. We kunnen immers pas een ingave doen van een woonkrediet wanneer er een compromis is getekend. Zonder compromis is het dus eigenlijk niet mogelijk om de simulatie naar ons door te sturen.

Groetjes,
Sanne
Met "op de website" bedoel je dan volgens de simulatie, veronderstel ik?

Maar hoe "betrouwbaar" zijn die simulaties, aangezien jullie niet op voorhand kunnen zeggen of de lening al dan niet goedgekeurd zal worden? Om een idee te hebben: hoeveel van die cases worden daarna alsnog afgekeurd? En op basis van wat dan?

Groetjes,
Trang
Reputatie 3
Badge +1
Hello,

Het is moeilijk om hier concrete cijfers op te kleven. Er wordt ook naar heel jullie situatie (inkomsten, uitgaven,eigen tegoeden,...) gekeken om een goede beslissing te nemen. In de simulatie gaat het vooral over de capaciteit wat jullie kunnen lenen, maar niet over de kredietwaardigheid die we moeten checken. Daarom dat we op basis van de simulatie nooit met 100% zekerheid kunnen zeggen of het goedgekeurd zal worden.

Groetjes,
Sanne

Reageer