Vraag

partner van lening schrappen

• 25 januari 2020
  • 4 reacties
  • 976 Bekeken

Ik heb samen met mijn zus een hypotheeklening aangegaan bij hello bank! In februari tekenen wij onze akte. In de toekomst zou ik graag volledig eigenaar worden van het huis. Is het mogelijk om later mijn zus van de hypotheeklening te schrappen zodat ik 100% eigenaar ben van het huis en de hypotheek volledig op mijn naam staat ? 

Met vriendelijke groeten,

4 reacties

Reputatie 1

Hallo Semir,

Ik vraag het voor je na en laat je zo snel mogelijk iets weten.

Reputatie 1

Hallo Semir,

Via ons is het niet rechtstreeks mogelijk om zo’n wijziging door te voeren, maar het kan wel via een kantoor van BNP Paribas Fortis, onze moederbank. Ook wanneer je bij ons al een hypotheek bent aangegaan.

Omdat in zo’n situatie de tarieven en procedures van BNP Paribas Fortis gelden, kan ik je zelf helaas weinig bijkomende info geven. Je maakt hiervoor best een afspraak in het voor jou dichtstbijzijnde kantoor.

Groetjes.

Hallo,

maar loopt mijn lening na de wijziging nog steeds door via hello bank of via fortis ? Blijft mijn tarief hetzelfde ? 
en moet ik na de wijziging terug notariskosten en hypotheek inschrijvingskosten betalen ? 

Met vriendelijke groeten,

Semir 

Reputatie 1

Je hypotheek zou in dat geval een van het merk BNP Paribas Fortis worden. 

Verder kan ik je weinig info geven, want dit zijn handelingen die wij zelf bij Hello Bank niet uit kunnen voeren en ik heb er ook geen kennis van.

Via een kantoor van BNP Paribas Fortis kan je een simulatie laten maken zodat je weet wat (op het moment van de simulatie) de rente en de kosten langs hun kant zouden zijn.

Ik raad je alvast aan om voor dit soort wijzigingen ook je notaris te contacteren, want het is mogelijk dat er een nieuwe akte moet opgemaakt worden. 

Reageer