Help! Ik wil een hippe living!

• 15 februari 2016
  • 3 reacties
  • 3128 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Je huis of appartement is natuurlijk vooral de plek waar jij je goed moet voelen. En als jij houdt van roze pluche of Imagine Dragons-posters, dan moet je dat vooral doen. Zoek je nog wat inspiratie? Wij plukten deze coole interieurtrends uit de hipste huizen van het moment.

Leve de natuur
Natuurlijke elementen zijn dé trend van het jaar. Licht, lucht en plantjes zijn geweldig en we krijgen er nooit genoeg van. Ook niet van botanische prints, trouwens. En heb je écht geen groene vingers, dan nog deze tip: je kunt tegenwoordig bijzonder coole plastic planten op de kop tikken. En die krijg je niet dood.

Geometrisch is geweldig
Strepen, bollen, Escher-achtige lijnen... alles wat naar geometrie ruikt, geeft je kamer een instant vleugje stijl. Gebruik dikke zwarte lijnen in je tegels, hang een coole print aan de muur of zet fluo cirkels op je kussens, het kan niet op. Onze enige tip: overdrijf niet, kwestie van niet duizelig te worden als je 's avonds thuiskomt.

Het Vijfde Metaal
Metallic is er niet alleen voor auto's. Koperkleurige lampenkappen, keukenapparatuur met dof gouden accenten of chromen pootjes onder je meubels om ze wat extra ‘retro-bling’ te geven: ga er gewoon voor. Extra voordeel: een bus koperspray kost nu ook weer niet zo veel, dus je kunt naar hartenlust experimenteren.

Zachte kleuren

Over metaal gesproken: elk jaar wordt er een 'kleur van het jaar' gekozen, en voor 2016 is dat 'okergoud'. Het is maar dat je het weet. Combineer die kleur in je kamer met wit en aardetinten voor een luxueuze 'feel', of breng ze in balans met zacht groen voor een rustgevende omgeving.

Warm en fluffy
Alles wat zacht is, is in. Gebreide dekentjes, gehaakte kussenslopen, fleece overal. Als je het kunt aaien of eronder kunt kruipen voor een avondje Netflix, zijn we helemaal fan.

Op websites als Pinterest vind je massa's foto's van interieurs die anno 2016 helemaal 'it' zijn. Welke boards inspireren jou?

3 reacties

De Scandinavische stijl die je nu vaak ziet, spreekt mij heel erg aan.
Zo'n beetje als hier: https://www.pinterest.com/pin/498844096206454332/ en dan liefst nog met koperen accenten, zoals jullie tip hierboven :)

Ik zou graag mijn appartement/kamer in die stijl inrichten. één probleem: heb daar echt geen feeling voor.
Hebben jullie misschien tips naast Pinterest afschuimen (dat doe ik namelijk al genoeg 🙂 )?
Reputatie 1
Badge
Hy Eefje

Naast Pinterest kan Instagram ook een grote bron van inspiratie zijn! Alhoewel niet te recent, mag dit Buzzfeed lijstje er wel zijn vinden wij!
Badge
Thanks, Kristof!

Er zitten heel toffe accounts bij binnen de stijl die ik zoek.
Ik kan aan de slag! 🙂

Reageer