Vraag

Contract van onbepaalde duur

• 9 maart 2018
  • 3 reacties
  • 1185 Bekeken

Beste,

Ik had een vraagje.
Mijn vriend heeft een contract van onbepaalde duur, reeds voor 2-3 jaar.
Zelf heb ik pas mijn contract van onbepaalde duur getekend.

Zou dit problemen geven dat ik ik mijn contract van onbepaalde duur pas getekend heb? (Tegen de aanvraag misschien 2 maanden) Hiermee bedoel ik, moet je een bepaald aantal maanden het onbepaald contract hebben, vooraleer dit zal worden meegeteld in de berekening?

Groeten

Shana Surinx

3 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Beste Shana,

Het hebben van een arbeidscontract van onbepaalde duur speelt uiteraard in je voordeel bij het aanvragen van een (hypothecair) krediet.
Hoelang je hier reeds over beschikt, is van ondergeschikt belang. Wat vooral belangrijk is, is dat je 3 recente loonfiches kan voorleggen.

Zijn jullie van plan binnenkort een woning te kopen?
Probeer dan zeker eens onze simulatiepagina in te vullen op volgende website : https://www.hellobank.be/nl/ons-aanbod/hello-woonkrediet
Na afloop heb je dan een correct beeld op jullie maximale ontleencapaciteit, maandelijks terugbetalingsbedrag, rentevoet, ...

Mvg,

Hakim
Beste Shana,

Het hebben van een arbeidscontract van onbepaalde duur speelt uiteraard in je voordeel bij het aanvragen van een (hypothecair) krediet.
Hoelang je hier reeds over beschikt, is van ondergeschikt belang. Wat vooral belangrijk is, is dat je 3 recente loonfiches kan voorleggen.

Zijn jullie van plan binnenkort een woning te kopen?
Probeer dan zeker eens onze simulatiepagina in te vullen op volgende website : https://www.hellobank.be/nl/ons-aanbod/hello-woonkrediet
Na afloop heb je dan een correct beeld op jullie maximale ontleencapaciteit, maandelijks terugbetalingsbedrag, rentevoet, ...

Mvg,

Hakim

Ja, maar ik begin net te werken, waardoor ik dus geen 3 recente loonfishes kan neerleggen. Enkel mijn vriend kan dat wel wel.

Ik heb de simulatie al gedaan, en weet dat we perfect deze lening zouden kunnen aangaan. Mijn vriend zou bijna de hele lening alleen kunnen aangaan, dus daar zit het probleem niet.

Het probleem is dat ik net begin te werken en dus tegen dat de aanvraag gedaan wordt, ik nog maar 2 maanden of zo werk. (Hangt er vanaf wanneer de compromis getekend kan worden).. dus geen 3 loonfishes van mij, enkel van mijn vriend. Ook al hebben we beiden een contract van onbepaalde duur.

Kan u mij zeggen of mijn loon dan niet of wel zal worden meegerekend omdat ik nog geen 3 loonfishes heb, ookal heb ik een contract van onbepaalde duur?
Reputatie 3
Badge +1
Dag Shana,

Om je loon te laten mee tellen, hebben we effectief wel 3 loonfiches van je nodig. Uiteraard zal hier wel rekening mee gehouden worden als extra positieve factor voor de beslissing. Je kan dus best wel de loonfiches doorsturen samen met je contact wanneer je een aanvraag bij ons doet. Voor de ingave van het woonkrediet gaat er dus wel vooral naar het loon van je vriend gekeken worden.

Groetjes,
Sanne

Reageer