Vraag

Gezamenlijke spaarrekening

• 21 februari 2017
  • 3 reacties
  • 2195 Bekeken

Hallo,
ik deel samen met m'n vriendin een Hello zichtrekening en wij wensen nu graag een spaarrekening te openen. De app loopt telkens vast wanneer ik klik op "rekening toevoegen". In het BNPPF kantoor konden ze me niet verder helpen, omdat Hello Bank enkel virtueel is.
Wat kan ik doen om een gezamenlijke spaarrekening te openen?

3 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Beste Nick,

Eerst en vooral onze excuses indien het momenteel niet lukt om via onze applicatie een spaarrekening te openen. We raden je aan om ons hierover even te bellen op het nummer 02 433 41 41 zodat we deze rekening kunnen openen voor jou. Je kan ons bereiken op weekdagen van 7u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u.

Hou er wel rekening mee dat we initieel enkel een spaarrekening op één naam kunnen openen. Nadien kunnen we eventueel wel een houder toevoegen aan deze rekening indien je ofwel gehuwd ofwel wettelijk samenwonend bent.

Tot binnenkort,
Enzo
Hey Enzo,

ik had hier gisteren al over gebeld, toen hebben ze me aangeraden om naar een kantoor te stappen. De bedoeling is wel om de spaarrekening op beide namen te hebben, maar we zijn nog niet gehuwd ofwel wettelijk samenwonend. Ik begrijp niet goed waarom dit een voorwaarde moet zijn? Kunnen we niet gewoon een simpele spaarrekening openen zonder gehuwd ofwel wettelijk samenwonend te zijn?

Groeten,

Nick
Reputatie 2
Badge +1
Dag Nick,

Indien je specifiek bij Hello bank! een spaarrekening opent, gelden er inderdaad andere voorwaarden dan wanneer dit via een kantoor van BNP Paribas Fortis verloopt. Hello bank! is het mobiele merk van BNP Paribas Fortis, een bank waarbij alles vanop afstand wordt geregeld, zonder face to face contact met de klant. Dat houdt echter een aantal beperkingen in, waaronder deze specifiek voor de spaarrekening.

Maar je kan zeker en vast langs een kantoor van BNP Paribas Fortis gaan om via hen een gemeenschappelijke spaarrekening te openen. Wil je graag een afspraak maken, kan je eventueel bellen op het nummer 02 762 60 00. Je kan hen bereiken van 7u tot 22u op weekdagen en van 9u tot 17u op zaterdag.

Groeten,
Enzo

Reageer