Vraag

Waarborg hotelkamer ‘hangende’

  • 8 april 2019
  • 1 reactie
  • 123 Bekeken

Op 9/3/19 checkten wij in bij ons hotel. Daar werd 300 euro waarborg gevraagd met een creditkaart. Er zou een bedrag gereserveerd worden.
Zo gezegd, zo gedaan. 300 euro extra op onze prepaid kaart gezet om ons beschikbaar saldo in balans te houden.
Op 16/3/19 checken wij uit en de hotelmedewerker gaat zoeken in de transactiegeschiedenis van zijn bankterminal en annuleert het gereserveerde bedrag. Wij krijgen hier ook een ticketje van mee dat het gedebiteerde bedrag 0 euro bedraagt.

Intussen zijn we een goeie 3 weken verder en staat die 300 euro nog steeds ‘hangende’ en is ons beschikbaar saldo nog steeds niet aangevuld. Loopt er iets fout of is dit de normale gang van zaken?

1 reactie

Reputatie 2
Badge +1
Beste Niels,

Een reservatie op een prepaidkaart blijft 30 dagen in wacht/hangende.
Het is pas hierna dat dit bedrag opnieuw beschikbaar is op je prepaidkaart.
We kunnen deze periode aanzienlijk verkorten (tot pakweg 4-5 bankwerkdagen) als je ons een mailtje kan sturen met het bewijs van de annulatie.
Dit mag je doorsturen naar administratie.be@hellobank.com met vermelding van je klantnummer.

Met vriendelijke groet,

Hakim

Reageer