Vraag

Waarborg hotelkamer ‘hangende’

  • 8 april 2019
  • 2 reacties
  • 645 Bekeken

Op 9/3/19 checkten wij in bij ons hotel. Daar werd 300 euro waarborg gevraagd met een creditkaart. Er zou een bedrag gereserveerd worden.
Zo gezegd, zo gedaan. 300 euro extra op onze prepaid kaart gezet om ons beschikbaar saldo in balans te houden.
Op 16/3/19 checken wij uit en de hotelmedewerker gaat zoeken in de transactiegeschiedenis van zijn bankterminal en annuleert het gereserveerde bedrag. Wij krijgen hier ook een ticketje van mee dat het gedebiteerde bedrag 0 euro bedraagt.

Intussen zijn we een goeie 3 weken verder en staat die 300 euro nog steeds ‘hangende’ en is ons beschikbaar saldo nog steeds niet aangevuld. Loopt er iets fout of is dit de normale gang van zaken?

2 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Beste Niels,

Een reservatie op een prepaidkaart blijft 30 dagen in wacht/hangende.
Het is pas hierna dat dit bedrag opnieuw beschikbaar is op je prepaidkaart.
We kunnen deze periode aanzienlijk verkorten (tot pakweg 4-5 bankwerkdagen) als je ons een mailtje kan sturen met het bewijs van de annulatie.
Dit mag je doorsturen naar administratie.be@hellobank.com met vermelding van je klantnummer.

Met vriendelijke groet,

Hakim
Beste

Fijn dat ik dit hier lees, daarjuist met een medewerker gebeld en zij zei dat ik mijn bedrag alleen kon terugkrijgen met een bewijs van het hotel. Zij heeft nooit iets gezegd dat dit na 30 dagen automatisch beschikbaar zou zijn. Al blijft het belachelijk (sorry ik vind dit echt zo) want het gaat over MIJN geld, dat al van MIJN zichtrekening is afgegaan (betaald met maestro in hotel) en dat JULLIE dit dus ook konden zien, dus ik snap niet dat ik dan nog een bewijs MOET hebben. Zelfs de medewerker aan de telefoon vond het een belachelijke regel.

Mvg

Reageer