Vraag

Prepaid limiet overschreden

• 9 december 2016
  • 12 reacties
  • 2794 Bekeken

Bij het opladen van mijn prepaid Hello bank MasterCard kreeg ik de foutmelding dat de limiet is overschreden. Wat wil dit juist zeggen? Ik denk dat het te maken heeft met de 5000 limiet, maar ik dacht dat hiermee maximale oplading in 1 keer, of maximale bedrag dat erop kan staan betekende. Is de kaart nutteloos nu? Ik ben nog 4 maanden aan het reizen, dus dit zou wel voor enige problemen kunnen zorgen! Kan iemand mij meer uitleg geven?

12 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Dag Yanto,

De limiet van 5000 euro wilt normaal zeggen dat er niet meer dan 5000 euro op je kaart kan staan. Hoeveel staat er op dit moment op je Prepaid kaart als saldo?

Groetjes,
Sanne
Er stond zeker geen 5000 euro op, maar ik denk het probleem al gevonden te hebben. Limiet van Bancontact app (die ik gebruikte om op te laden) was overschreden. Is dit mogelijk?
Reputatie 3
Badge +1
Dag Yanto,

Dat kan er inderdaad misschien mee te maken hebben.
Kan je eventueel even een dringende oplading doen door je aan te melden op je user account via onze website (www.hellobank.be)? Dan kunnen we eens kijken of je daar dezelfde foutmelding krijgt.

Groetjes,
Sanne
Via de website (met het 'kaske' Hehe) lukt het wel! Via de app niet
Reputatie 3
Badge +1
Dag Yantoo,

Dan zal het aan de limiet van de Bancontact app gelegen hebben. We zijn alleszins blij om te horen dat het ondertussen toch gelukt is 🙂. Indien je nog opmerkingen of vragen hebt, laat het ons dan zeker weten.

Groetjes,
Sanne
Opladen via de website (met 'het kaske' Hehe) lukt wel, via de app blijf ik de foutmelding krijgen.
Beste, als ik via de Hello bank prepaid app wil opladen blijft deze steeds zeggen dat de limiet is overschreden. Via de website en kaartlezer lukt wel maar haalt het gemak er weer uit. Heeft u een oplossing?
Reputatie 3
Badge +1
Dag Yanto,

Dat is inderdaad spijtig. Heb je de Hello Prepaid app al eens verwijderd en terug geïnstalleerd? Als dit niet werkt, mag je het laten weten, dan zoeken we verder ;-)

Groetjes,
Elisa
Ja, zowel de prepaid app als de Bancontact app. Zou dat kunnen te maken hebben met max 5000 euro opladen via de app? Voor alle duidelijkheid: er staat niet meer dan 5000 euro op, voor of na de mislukte oplading. Maar als ik alle voorgaande opladingen optel kom ik ongeveer op 5000
Reputatie 3
Badge +1
Normaal gezien zou het daaraan niet mogen liggen. We zullen het laten onderzoeken door onze IT dienst. Zou je je toestel, je OS en de tijdstippen waarop je het hebt geprobeerd kunnen meegeven? Alvast bedankt en sorry voor het ongemak.
iPhone 6, iOS 10.2, tijdstippen weet ik echt niet. Vandaag rond 6/7u Belgisch tijd denkik
Reputatie 3
Badge +1
Dag Yanto,

We hebben het doorgegeven aan onze IT-dienst. Van zodra we antwoord hebben ontvangen van hen, laten we het jou zeker weten.

Groetjes,
Sanne

Reageer