Vraag

Contacteren vanuit buitenland

• 17 mei 2019
  • 3 reacties
  • 441 Bekeken

Beste,

Ik ben momenteel in China en gebruik hier de HelloBank kaart niet. Ik ga hierna echter naar Egypte en Jordanie en zou jullie moeten bellen om dit te melden zodat mijn Maestro en kredietkaart niet geblokkeerd worden voor veiligheidsredenen wanneer ik ze daar gebruik. Hoe kan ik dit doen? Is er een bepaalde procedure dat ik kan volgen om mijn transacties vrij te houden en de kaarten te laten deblokkeren? Ik ben niet zeker wat te doen.

Alvast bedankt!

3 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Beste Jared,

Een prepaid Mastercard en een VISA-kaart zijn standaard bruikbaar buiten geografisch Europa. Hiervoor dien je geen extra actie te ondernemen.
Je debetkaart dien je echter wel te deblokkeren. Dit kan je doen door ons telefonisch te contacteren op het nummer (0032)2433.41.41 van 07h00 tot 22h00 op weekdagen en van 09h00 tot 17h00 op zaterdag. Je kan dit ook zelf doen via de applicatie door aan te melden, onderaan te kiezen voor "kaarten" en vervolgens je debetkaart te selecteren. Daarna kan je via instellen de kaart vrijgeven.

Om een blokkage van je kredietkaart te voorkomen, kan je pro-actief contact opnemen met Bank Card Company (BCC), de uitgever van je kredietkaart.
Je kan hun bereiken op het nummer (0032)2/205.85.85 van 08h00 tot 20h00 (maandag tot zaterdag).

We wensen je nog een prettig verblijf!

Mvg,

Hakim
Dag Hakim,

Dankjewel voor het antwoord!

De nummers die je me hebt gegeven zijn echter Belgische nummers, is er eender welke mogelijkheid om ze digitaal te contacteren zonder hen te moeten bellen?
Vanuit China bellen is redelijk moeilijk gezien de restricties van de overheid.

Ik gebruik ook geen "prepaid mastercard" maar een standaard Mastercard. Is dit dan geblokkeerd? Of is hier geen verschil tussen?

Mvg
Reputatie 2
Badge +1
Dag Jared,

Een standaard Mastercard hoef je ook niet de deblokkeren. Deze is ook standaard wereldwijd bruikbaar.
Als je niet of moeilijk kan bellen, kan je ook het contactformulier van Bank Card Company invullen : https://www.mijnkaart.be/index/nl_BE/5631272/5797961/Contacteer-ons.htm
Dat is helaas de enige andere mogelijkheid.

Met vriendelijke groet,

Hakim

Reageer