Samen lenen

Beste,

Mijn partner en ik willen samen een nieuwbouwappartement kopen (totale prijs met 21% btw = 181500 euro)
Mijn partner wil zijn eigen woning (die bijna afbetaald is) verkopen en de opbrengst investeren in de aankoop van de nieuwe woning (er is al een schatting gemaakt (150000 euro) en de woning staat vanaf volgende week officieel te koop via een immokantoor). Met een marge van eventueel 20% verlies en de aflossing van de huidige hypotheek op de woning, gaan we er van uit dat we nog minimaal 100000 euro overhouden voor de aankoop van de nieuwe woning. Kan dit middels een overbruggingskrediet? Het overige bedrag zouden wij samen willen lenen met een nieuw hypothecair krediet. De on-line simulatie loopt steeds vast, dus ik kan geen aanvraag indienen...
Reageer

1 Reactie

Badge
Beste Tiffany,

We bieden onze excuses aan voor het late antwoord.

Een woonkrediet voor een nieuwbouw is bij Hello bank enkel mogelijk als de woning instapklaar is bij het verlijden van de akte. De akte moet ook verlijden binnen 4 maanden na ondertekening van de compromis. Overbruggingskredieten zijn bij ons niet mogelijk. Dit is enkel mogelijk bij BNP Paribas Fortis. We kunnen de bestaande lasten enkel laten wegvallen als er reeds een verkoopsovereenkomst getekend is voor de oude woning.

Groetjes,

Tineke

Reageer