Oud huis verkocht, nu graag nieuw huis kopen

Mijn man en ik hebben vorige week de compromis ondertekend voor de verkoop van onze huidige woning. Deze wordt in principe geschreven bij de notaris begin december. Met de overwaarde van de huidige woning zouden wij de kosten betalen voor de aankoop van een nieuwe woning. Hierna houden wij ook nog een 7000€ over om in de nieuwe woning te steken. Kunnen wij momenteel een nieuwe woning aankopen? Of moeten wij wachten tot we effectief het geld van de verkoop van de huidige woning ontvangen hebben?
Reageer

3 Reacties

Beste Stefanie,

Je dient niet te wachten zolang de akte van de huidige woning voor de akte van de nieuwe woning getekend wordt.

Groetjes,
^Gre
Auteur
Kan ik deze aanvraag ook online doorsturen? Of ga ik best langs bij een kantoor?
Beste Stefanie,

Bedankt voor je bericht en voor je interesse in ons aanbod.

Hello bank! is het mobiele merk van BNP Paribas Fortis. Wat betreft het aanvragen van een woonkrediet, verloopt dit in eerste instantie online. We raden je aan om onze website https://home.hellobank.be/nl/ te consulteren. Hier kan je namelijk enerzijds een snelle simulatie maken om te bekijken wat de verschillende mogelijkheden zijn die we je kunnen aanbieden en anderzijds effectief een aanvraag indienen bij ons. Zo'n aanvraag is volledig kosteloos en vrijblijvend.

De rentevoet die je online te zien krijgt is meteen ook onze scherpste rentevoet, hierin onderhandelen is niet mogelijk. Daarnaast kan je bij ons opteren voor een financiering van 100% met vaste rentevoet.

Indien je een concrete aanvraag invoert, bekijken we alle gegevens en nemen we sowieso nog telefonisch contact op om deze aanvraag in detail te bekijken. Zijn we allebei akkoord om deze aanvraag verder te zetten, dan sturen we je een aantal documenten op die je dient te vervolledigen en ondertekenen.

Groetjes,
Naomi

Reageer