Jonge zelfstandige schrijnwerker van 25 jaar zoekt cashflow

Dag mensen van Crowdfunding,

Ik heb in mei een Sbvba opgestart met een kapitaal van 1000 EURO omdat ik niet meer had (samenloop van omstandigheden) en omdat ik ook zeker was dat er werk genoeg was. Ik heb in het begin 2 leningen gekregen van de ING. 4000 euro voor werkmateriaal en nog eens 4000 euro voor een camionette over te nemen. In het totaal 8000 euro + nog een kaskrediet van 5000 euro. Alles loopt goed, er is genoeg werk in de bouw maar ik heb cashflow nodig. Ik moet 30 dagen lang wachten op mijn geld en dat kan stresserend zijn met al die rekeningen die op mij afkomen. Ik wil daarom 15000 euro lenen zodat ik terug normaal kan slapen en kan functioneren. Denken jullie dat ik dat hier kan ophalen? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Heiker Hinostroza View answer
icon

Beste antwoord door FrancescaM 15 januari 2019, 13:59

Hallo Heiker,

Je zou via crowdfunding een gedeelte van je activiteit kunnen financieren, maar er zijn een aantal elementen die er voor zorgen dat dit momenteel voor jou niet de meest geschikte optie zal zijn. Een crowdfundingcampagne loopt gemiddeld 35 à 45 dagen. Daarnaast zet je zo'n campagne op voor een heel concreet doel, zoals een investering in een specifieke machine. Tot slot is € 15 000 al een groot bedrag om op te halen via crowdfunding, dus je zal voldoende tijd moeten kunnen nemen om dit voor te bereiden en een sterk communicatieplan op te maken.

Deze vorm van financiering zal je dus niet toelaten om problemen met cashflow op te lossen. Je sprak zelf al over een kaskrediet, dit zal een betere optie zijn om op korte termijn je middelen aan te vullen.

Geef zeker een seintje als je hier verder nog vragen bij hebt.

Vriendelijke groet,
Francesca

Bekijk origineel
Reageer

1 Reactie

Hallo Heiker,

Je zou via crowdfunding een gedeelte van je activiteit kunnen financieren, maar er zijn een aantal elementen die er voor zorgen dat dit momenteel voor jou niet de meest geschikte optie zal zijn. Een crowdfundingcampagne loopt gemiddeld 35 à 45 dagen. Daarnaast zet je zo'n campagne op voor een heel concreet doel, zoals een investering in een specifieke machine. Tot slot is € 15 000 al een groot bedrag om op te halen via crowdfunding, dus je zal voldoende tijd moeten kunnen nemen om dit voor te bereiden en een sterk communicatieplan op te maken.

Deze vorm van financiering zal je dus niet toelaten om problemen met cashflow op te lossen. Je sprak zelf al over een kaskrediet, dit zal een betere optie zijn om op korte termijn je middelen aan te vullen.

Geef zeker een seintje als je hier verder nog vragen bij hebt.

Vriendelijke groet,
Francesca

Reageer