[FAQ] Hoe moet ik als initiatiefnemer de verzamelde bedragen aangeven bij de fiscus?


Badge +2
Mijn project is afgelopen en geslaagd. Hoe moet ik als initiatiefnemer nu de verzamelde bedragen aangeven bij de fiscus? View answer
icon

Beste antwoord door Lisa 15 december 2015, 16:47

We kunnen je geen juridisch of fiscaal advies geven.

Dit hangt volledig af van jouw statuut.

Als vereniging zonder winstoogmerk of onderneming moet je het ontvangen bedrag in principe gewoon aangeven in je boekhouding, zoals gebruikelijk voor elke soort van verkoop of elke levering van diensten.

Ben je een privépersoon, dan hangt alles af van de wetgeving van het land waarin je gevestigd bent en belastingen betaalt. Doorgaans verplicht de fiscus de aangifte van alle soorten inkomsten, ongeacht waar ze vandaan komen.

In elk geval is het aangewezen dat je je als initiatiefnemer goed informeert over je statuut en je fiscale verplichtingen, ook inzake BTW.

Bekijk origineel
Reageer

1 Reactie

Badge +2
We kunnen je geen juridisch of fiscaal advies geven.

Dit hangt volledig af van jouw statuut.

Als vereniging zonder winstoogmerk of onderneming moet je het ontvangen bedrag in principe gewoon aangeven in je boekhouding, zoals gebruikelijk voor elke soort van verkoop of elke levering van diensten.

Ben je een privépersoon, dan hangt alles af van de wetgeving van het land waarin je gevestigd bent en belastingen betaalt. Doorgaans verplicht de fiscus de aangifte van alle soorten inkomsten, ongeacht waar ze vandaan komen.

In elk geval is het aangewezen dat je je als initiatiefnemer goed informeert over je statuut en je fiscale verplichtingen, ook inzake BTW.

Reageer