Als organisatie vzw een project aanvragen, hypothetisch gezien

Geachte,

Ik ben een student en voor een opdracht moesten we een alternatieve vorm van financiering vinden. Uiteindelijk ben ik op deze website terechtgekomen en vraag mij af of het mogelijk is om als een vzw organisatie financiële steun aan te vragen voor bepaalde projecten. Het gaat over mijn stageplaats en zij organiseren verschillende sociaal culturele projecten die gaan over films maken, een muziekgroep runnen en
dansvoorstellen organiseren. Ze werken ook samen met professionele kunstenaars, acteurs en cineasten en hebben vooral als doel om mensen tot participatie aant zetten aan verschillende soorten kunsten. Ongeacht de achtergrond, dus ook mensen met alcoholverslaving, daklozen en mensen met beperkingen. Ik vraag dit puur theoretisch in het kader van mijn opdracht voor school.

Met vriendelijke groeten,

TwD View answer
icon

Beste antwoord door michiel1 21 november 2016, 10:23

Hallo TwD,

het is zeker mogelijk om voor een vzw een crowdfundingcampagne te starten om op die manier financiering bij elkaar te krijgen. Hello crowd! is een reward based crowdfundingplatform. dat betekent dat je in ruil voor een bepaald bedrag een beloning geeft. In jullie geval zou dat bv een kaartje voor een voorstelling kunnen zijn in ruil voor 20 euro.

Laat het me zeker weten als je nog vragen hebt.

Vriendelijke groeten,
Michiel

Bekijk origineel
Reageer

3 Reacties

Badge
Hallo TwD,

het is zeker mogelijk om voor een vzw een crowdfundingcampagne te starten om op die manier financiering bij elkaar te krijgen. Hello crowd! is een reward based crowdfundingplatform. dat betekent dat je in ruil voor een bepaald bedrag een beloning geeft. In jullie geval zou dat bv een kaartje voor een voorstelling kunnen zijn in ruil voor 20 euro.

Laat het me zeker weten als je nog vragen hebt.

Vriendelijke groeten,
Michiel
Auteur
Hello Michiel,

Danku wel voor de informatie!

Wat ik mij ook afvroeg is, aan welke voorwaarden moet er worden voldaan vooraleer je een subsidie kan krijgen?

Met vriendelijke groeten,

TwD
Badge
Hello TwD,

Via deze link vind je alle informatie over hoe een vzw aan te vragen: http://www.sociaalcultureel.be/volwassenen/verenigingen_subsidievoorwaarden.aspx

Succes met de volgende stappen en tot binnenkort,
Michiel

Reageer