Beantwoord

Hello Bank App en Woonspaarrekening

• 18 oktober 2016
  • 6 reacties
  • 2796 Bekeken

Beste,

Ik gebruik al enkele jaren de app van Hello Bank! en heb sinds een jaar een woonspaarrekening en een hello4you spaarreking geopend.
Nu krijg ik enkel op mijn app de hello4you spaarrekening te zien en niet die van het woonsparen. Is dit een fout in het systeem? Of is er een reden waarom ik die niet te zien krijg in mijn app? Het zou handig zijn als ik die daar ook te zijn krijg aangezien ik alles via de app doe en niet meer via een computer of laptop.

Bedankt!

Mvg,

Iyabo
icon

Beste antwoord door Sanne 19 oktober 2016, 13:45

Dag Iyabo,

De woonspaarrekening is een spaarrekening van BNP Paribas Fortis en niet van Hello bank. In de app van Hello bank kan je enkel je producten zien die je hebt bij Hello bank (zoals de Hello4you spaarrekening). Aangezien de woonspaarrekening niet van Hello bank is, ga je deze niet zien in onze app.
Hiervoor ga je de app van BNP Paribas Fortis moeten gebruiken. Deze heet Easy banking. Je kan je hierop aanmelden met je bankkaart van Hello bank. Op deze app ga je al je producten zien. Je ziet dus zowel je producten bij Hello bank als je producten bij BNP Paribas Fortis. De Easy banking app is voor jou dus eigenlijk handiger.

Groetjes,
Sanne
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Dag Iyabo,

De woonspaarrekening is een spaarrekening van BNP Paribas Fortis en niet van Hello bank. In de app van Hello bank kan je enkel je producten zien die je hebt bij Hello bank (zoals de Hello4you spaarrekening). Aangezien de woonspaarrekening niet van Hello bank is, ga je deze niet zien in onze app.
Hiervoor ga je de app van BNP Paribas Fortis moeten gebruiken. Deze heet Easy banking. Je kan je hierop aanmelden met je bankkaart van Hello bank. Op deze app ga je al je producten zien. Je ziet dus zowel je producten bij Hello bank als je producten bij BNP Paribas Fortis. De Easy banking app is voor jou dus eigenlijk handiger.

Groetjes,
Sanne
Beste Sanne

Ik zit met een gelijkaardig probleem als de vraagsteller in dit topic. Ik overweeg om mijn huidige BNP Paribas Fortis zichtrekening om te zetten naar een Hello zichtrekening, maar heb eveneens een klassieke spaarrekening, een rekening "Woonsparen", een "Sterspaarrekening" en een huurwaarborgrekening bij BNP Paribas Fortis. Is mijn vrees gegrond dat ik bij een eventuele omschakeling naar een Hello zichtrekening inderdaad mijn BNP Paribas Fortis spaarrekeningen niet meer zal kunnen raadplegen, noch beheren (bv. om geld over te schrijven van één van mijn BNP Paribas Fortis spaarrekeningen naar mijn Hello zichtrekening)? Alvast bedankt voor uw antwoord.

Vriendelijke groet
Maarten
Reputatie 3
Badge +1
Dag Maarten,

Hier hoef je je zeker geen zorgen over te maken. Wanneer je een Hello zichtrekening hebt, ga je nog perfect je spaarrekeningen bij BNP Paribas Fortis kunnen beheren. Je gaat dus kunnen overschrijven vanaf je Hello zichtrekening naar je spaarrekening en omgekeerd. Wel moet je de applicatie en website van BNP Paribas Fortis blijven gebruiken. Je kan daarom aanmelden met je kaart van Hello bank. Op hun app en website ga je al je producten zien staan. Dat betekent zowel je Hello rekeningen als je rekeningen bij BNP Paribas Fortis.

Groetjes,
Sanne
Oké, dank je wel, Sanne. Dus als ik het goed begrijp, kan ik blijven verder werken met easy banking zoals ik het gewoon ben, met als enige wijziging mijn nieuwe Hello zichtrekening i.p.v. mijn oude comfort pack zichtrekening van BNP Paribas Fortis?

Verder ook nog dit: als ik telefoneer naar Hello Bank om mijn huidige zichtrekening te laten omzetten naar een Hello zichtrekening, kan ik dan mijn huidige BNP Paribas Fortis bankkaart blijven gebruiken tot de ontvangst (en activering) van mijn nieuwe Hello bankkaart? Ik stel de vraag omdat ik hier op het forum nogal wat gebruikers hoor klagen over de lange wachttijd en ik uiteraard niet een aantal weken zonder werkende bankkaart wil vallen.

Tot slot vroeg ik me ook af of er nog steeds een promotie lopende is bij de overstap naar een Hello zichtrekening (50 euro welkomstgeschenk?) en, indien zo, of ik ook van deze promotie kan genieten bij een telefonische omzetting van mijn zichtrekening naar een Hello zichtrekening? Nogmaals vriendelijk bedankt voor je antwoord.

Maarten
Reputatie 3
Badge +1
Dag Maarten,

Dat klopt inderdaad. In je easy banking ga je gewoon Hello rekening zien staan in plaats van Comfort Pack. Wanneer je vragen hebt over je Hello rekening later, dien je natuurlijk wel contact op te nemen met Hello bank en niet met BNP Paribas Fortis.

We kunnen je omschakeling telefonisch in orde brengen. Je huidige bankkaart kan je blijven gebruiken tot je de nieuwe bankkaart hebt ontvangen. Je kaartnummer en geheime code blijven dan ook hetzelfde. Het is een gewone vervanging van je vorige kaart aangezien het een andere lay-out wordt.

De promotie is op dit moment afgelopen. Voor het welkomstgeschenk kom je dus jammer genoeg niet meer in aanmerking.

Groetjes,
Sanne
Mooi. Bedankt voor de info!

Reageer