Vraag

Feedback - Wat vind jij van onze online bankdiensten: app & site?

• 23 december 2015
  • 21 reacties
  • 4688 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Hello! Dit plekje is er onder andere om van jou te horen wat je van ons vindt en om ervaringen en tips uit te wisselen met andere members.

Wij willen graag van jou weten wat jij denkt van onze app en website om jouw bankzaken te regelen.

Gebruik jij de Hello bank! app of eerder onze website? Wat vind je goed en wat kan nog beter?

Wij zijn benieuwd!

21 reacties

Reputatie 3
Badge
Ik gebruik de Hello Bank! app uitsluitend. Het is sneller even de smartphone boven te halen om te kijken naar mijn recentste transacties dan via de website.
Reputatie 3
Badge +2
Ik gebruik de Hello Bank! app uitsluitend. Het is sneller even de smartphone boven te halen om te kijken naar mijn recentste transacties dan via de website.

Hey Thomas,
Fijn om te horen dat je onze app graag gebruikt.

The Blue room dient om feedback te krijgen over onze diensten en producten, dus als je dingen ziet die je leuk vindt, suggesties hebt, of aspecten opmerkt die we kunnen verbeteren, horen we dit graag!
Reputatie 3
Badge
Nu vind ik het opladen en beheren van mij prepaid nogal omslachtig. Zijn er plannen om dat op termijn te verbeteren of makkelijker toegankelijk te maken?
Reputatie 1
Badge
Ik gebruik de website, en vind deze een hele verbetering tov de standaard PC banking site. Om alle rekeningen (ook oudere die niet Hello zijn) te kunnen zien heb ik echter geen andere keuze dan toch de standaard PC banking te gebruiken. Ik weet niet of het mogelijk is, maar zou super zijn om alles op één plaats te hebben bij Hello.
Reputatie 3
Badge +2
Ik gebruik de website, en vind deze een hele verbetering tov de standaard PC banking site. Om alle rekeningen (ook oudere die niet Hello zijn) te kunnen zien heb ik echter geen andere keuze dan toch de standaard PC banking te gebruiken. Ik weet niet of het mogelijk is, maar zou super zijn om alles op één plaats te hebben bij Hello.

Hey Bert,

Bedankt voor de suggestie, we hadden hier zelf ook al eens aan gedacht.
We zullen volgende week een poll lanceren hier in de Blue room om te horen wat de andere members denken. :)

Fijn weekend!
Reputatie 2
Badge
Nu vind ik het opladen en beheren van mij prepaid nogal omslachtig. Zijn er plannen om dat op termijn te verbeteren of makkelijker toegankelijk te maken?

Hey Elien. Goed nieuws voor jou en alle andere Prepaid card houders. Binnenkort wordt het beheren van je Prepaid card een stuk eenvoudiger. We zullen alle Prepaid card houders via mail informeren eens we klaar zijn voor lancering.
Alvast een scoop... Opladen van je Prepaid card zal vanaf dan altijd gratis zijn, zowel voor de instant reload als voor de nu al kostenloze oplading via overschrijving.
Badge
Ik gebruik jullie applicatie voor al mijn betalingen, maar ik vind het vrij vervelend dat ik mijn kaartlezer nog nodig heb.
Wordt dit proces binnenkort vergemakkelijkt?
Reputatie 3
Badge +1
Hello Anna,

Je kan aanmelden zonder kaartlezer. Je moet dan wel eerst eens aanmelden met de kaartlezer en dan een paswoord kiezen in je profiel. Uit veiligheid heb je wel een kaartlezer nodig bij overschrijvingen wanneer je de limiet van 2500 euro per week hebt bereikt, voor overschrijvingen naar een nieuwe begunstigde en voor overschrijvingen naar een buitenlandse begunstigde. Overschrijvingen naar een bewaarde begunstigde, wanneer je de limiet van 2500 euro per week nog niet bereikt hebt, kan je dus uitvoeren zonder kaartlezer.
Reputatie 3
Badge

Hey Elien. Goed nieuws voor jou en alle andere Prepaid card houders. Binnenkort wordt het beheren van je Prepaid card een stuk eenvoudiger. We zullen alle Prepaid card houders via mail informeren eens we klaar zijn voor lancering.
Alvast een scoop... Opladen van je Prepaid card zal vanaf dan altijd gratis zijn, zowel voor de instant reload als voor de nu al kostenloze oplading via overschrijving.

Super! Daar kijk ik echt naar uit...
Badge
Hello Anna,

Je kan aanmelden zonder kaartlezer. Je moet dan wel eerst eens aanmelden met de kaartlezer en dan een paswoord kiezen in je profiel. Uit veiligheid heb je wel een kaartlezer nodig bij overschrijvingen wanneer je de limiet van 2500 euro per week hebt bereikt, voor overschrijvingen naar een nieuwe begunstigde en voor overschrijvingen naar een buitenlandse begunstigde. Overschrijvingen naar een bewaarde begunstigde, wanneer je de limiet van 2500 euro per week nog niet bereikt hebt, kan je dus uitvoeren zonder kaartlezer.

Bedankt, Elisa!

Maar komt er misschien ook ooit de mogelijkheid om géén kaartlezer te moeten gebruiken, zelfs niet als je voor de eerste keer naar iemand overschrijft? Ik zoek namelijk een gemakkelijke manier om mensen terug te kunnen betalen als ze mij iets voorschieten..
Reputatie 3
Badge
Maar komt er misschien ook ooit de mogelijkheid om géén kaartlezer te moeten gebruiken, zelfs niet als je voor de eerste keer naar iemand overschrijft? Ik zoek namelijk een gemakkelijke manier om mensen terug te kunnen betalen als ze mij iets voorschieten..

Zeker akkoord met deze opmerking!
Het gebruik van de kaartlezer is erg omslachtig en dan vooral voor kleine bedragen (
Badge
Hallo Anna, vandaag werkt het inderdaad zo dat je je kaartlezer moet gebruiken. En dat kan soms vervelend zijn. We kijken op dit ogenblik naar oplossingen. We hopen die tegen het eind van dit jaar in de app gestoken te hebben zodat je (onder een bepaald bedrag althans) een betaling kan doen zonder die kaartlezer te gebruiken.
Vwb overschrijvingen naar onbekende begunstigden: eventueel met een 6-cijferige pincode werken ipv kaartlezer die we nooit bij de hand hebben?

Activatie TouchId op jullie laatste versie is de Max

De huidige versie is wel nogal omslachtig vwb in te vullen gegevens. Vele uitklapmenus, weinig automatisme etc.

Tenslotte: ik kijk al een heel lange tijd uit naar Apple Pay. Er wordt niet alleen zeer geheimzinnig over gedaan, het duurt ook zo eindeloos lang voor er hierrond een stap wordt gezet. Nochtans zijn vele terminals nu geupgrade waardoor ze NFC betalingen aankunnen. Waar ligt t probleem op een activatie/doorbraak?
Badge
Dag Tim

we proberen release na release vooruitgang te maken om het proces van inloggen en dat van ondertekenen (betalingen, begunstigden, enz) makkelijker te maken. Daarbij maken we steeds de overweging wat de impact is op de gebruiksvriendelijkheid maar ook op de veiligheid.

Wat betreft betalingen via andere partijen (bv Apple Pay) proberen we vandaag vooral te begrijpen welke spelers belangrijk (zullen) zijn en wat de pro's en con's zijn. Dit jaar hebben we geen intentie om een integratie met zo'n partij op te zetten op grote schaal. In het beste geval doen we enkele kleinere experimenten om daarvan te leren. Vanaf 2018 gaat Europa ons (en alle andere Europese banken) wel dwingen om die derde partijen hun "Payment initiation" te koppelen aan onze systemen. Een doorbraak komt er dus zeker aan.
Bedankt voor deze heldere en snelle feedback!

Nog één zaak waar ik aan dacht : de Zoomit functie werd in jullie recentste versie aangepast. Persoonlijk zou ik het handig vinden mocht het scherm in landscape modus kunnen gebruikt worden tijdens het consulteren van documenten op Zoomit. Geen idee of dit qua programmering bij jullie, dan wel bij Zoomit dient te gebeuren.
Badge
Ik heb nog niet stilgestaan bij de beperking.
Bedankt, Tim. Ik bekijk met het development of dit (snel) kan gebeuren langs onze kant
Reputatie 1
Badge
Misschien nog een goed idee voor de app: integratie met de Bancontact app. Wat denken jullie hiervan?
Er zijn al andere Belgische banken die dit succesvol toegepast hebben:
https://www.inthepocket.mobi/news/in-the-pocket-launches-a-major-update-of-the-bancontact-app/
Badge
Dag Bert,

Goed nieuws!
We zijn hier volop mee bezig en plannen de lancering ervan na de zomer.
Reputatie 1
Badge
Super!
Hallo Anna, vandaag werkt het inderdaad zo dat je je kaartlezer moet gebruiken. En dat kan soms vervelend zijn. We kijken op dit ogenblik naar oplossingen. We hopen die tegen het eind van dit jaar in de app gestoken te hebben zodat je (onder een bepaald bedrag althans) een betaling kan doen zonder die kaartlezer te gebruiken.

Hello,
Is er al enige vooruitgang wat dit betreft?
Ik vind het alvast enorm lastig om voor een overschrijving te moeten wachten tot je thuis bent (daar ligt nl die kaartlezer meestal).
Badge
Hoi, er zijn wel plannen om dit te verbeteren, maar momenteel hebben we nog geen concrete datum. Je natuurlijk wel tot een bepaald bedrag overschrijven naar bewaarde begunstigden zonder hiervoor je kaartlezer te gebruiken.

Reageer