IPhone bancontact app start niet op

Badge
Als ik de Bancontact app wil opstarten vanuit de Hellobank app opstartscherm krijg ik telkens een foutmelding. Hellobank app verwijderd en terug geïnstalleerd, geen resultaat.
Reageer

6 Reacties

Badge +1
Beste,

Dit is een gekend probleem en bijgevolg in onderzoek.
In de tussentijd raden we je aan om de aparte Bancontact app te gebruiken.

Bedankt voor je begrip.

Mvg,

Hakim
Ik had dit probleem ook, tot ik langs gegaan ben in een Fortis bankkantoor om mijn e-id te laten inlezen om itsme te kunnen gebruiken. Sindsdien kan ik de Bancontact functie in de Hello Bank app wel probleemloos gebruiken... Ik moet er wel aan toevoegen dat ik het iets eenvoudiger laat klinken dan het in werkelijkheid was: ik ben 2 keer naar een kantoor moeten gaan en heb verschillende malen moeten bellen tot het na weken eindelijk in orde was. Maar sindsdien werkten er 3 dingen tegelijk wel: itsme, Bancontact via de Hello app en geld storten via een Fortis automaat.
Badge
Auteur
Vreemd, ik gebruik 'itsme' al enige tijd...
Voor alle duidelijkheid: gebruik je itsme om op de Hello Bank app aan te melden? Want ik kon itsme uiteraard ook al lang gebruiken voor andere banken en toepassingen, enkel voor de Hello app werkte het niet zonder langs te gaan in het kantoor.
Badge
Auteur
Jazeker, ik kan zonder problemen aanmelden met 'itsme'. Ik gebruik 'itsme' wel enkel op mijn iPad, aanmelden op mijn iPhone doe ik met 'TouchID'.
Badge
Auteur
Ondertussen werkt deze, het is te zeggen, 1 keer. Vandaag lukte het niet om te betalen met deze app. In plaats van de Bancontact/payconiq app te openen gebruiken jullie blijkbaar een eigen app. En daar moet ik dan de code ingeven van mijn internetbankieren en dat met een iPhone met touch id. Niet echt praktisch, werk aan de winkel zou ik zeggen. Als "internetbank" lopen jullie toch wat achter...

Reageer