Annulatie van een betaling


Hoe annuleer ik een betaling? En wat is de termijn? View answer
icon

Beste antwoord door Elisa 21 augustus 2017, 09:39

Beste Eva,

Je dient ons dan te bellen.
Als het over een geldopname of een betaling bij een handelaar gaat, kunnen we een onderzoek starten om na te gaan of de betaling geannuleerd mag worden (bijvoorbeeld als ze onterecht geld van je rekening hebben gehaald).
Als het over een overschrijving gaat, kunnen we deze tegenhouden als de overschrijving nog bij 'uit te voeren verrichtingen' staat. Als de overschrijving al is uitgevoerd, kan je ons bellen. Wij vragen dan aan de andere bank om de begunstigde te contacteren met de vraag het geld terug te storten. Dit kost echter wel geld. Als je de begunstigde kent, vraag je het dus beter zelf. Bovendien is er geen garantie dat de begunstigde het geld zal terugstorten.

Groetjes,
Elisa

Bekijk origineel
Reageer

1 Reactie

Badge +1
Beste Eva,

Je dient ons dan te bellen.
Als het over een geldopname of een betaling bij een handelaar gaat, kunnen we een onderzoek starten om na te gaan of de betaling geannuleerd mag worden (bijvoorbeeld als ze onterecht geld van je rekening hebben gehaald).
Als het over een overschrijving gaat, kunnen we deze tegenhouden als de overschrijving nog bij 'uit te voeren verrichtingen' staat. Als de overschrijving al is uitgevoerd, kan je ons bellen. Wij vragen dan aan de andere bank om de begunstigde te contacteren met de vraag het geld terug te storten. Dit kost echter wel geld. Als je de begunstigde kent, vraag je het dus beter zelf. Bovendien is er geen garantie dat de begunstigde het geld zal terugstorten.

Groetjes,
Elisa

Reageer