Beantwoord

Nieuw project als startende zelfstandige

• 18 januari 2017
  • 4 reacties
  • 2810 Bekeken

Badge
Hello Crowd!
Komt het opstarten en uitbaten van een gîte in de Ardennen in aanmerking voor Crowdfunding?
icon

Beste antwoord door michiel1 19 januari 2017, 10:11

Dag Chrisje,

dat kan zeker in aanmerking komen voor crowdfunding. Je zou bijvoorbeeld in voorverkoop een aantal nachten kunnen aanbieden, om zo aan je startbedrag te komen.

Enkele vragen:
1. Heb je een idee hoeveel je nodig hebt?
2. Wanneer zou je willen starten met je gîte?

Stuur je een mail via hellocrowd@hellobank.be?

Vriendelijke groeten,
Michiel
Bekijk origineel

4 reacties

Badge
Dag Chrisje,

dat kan zeker in aanmerking komen voor crowdfunding. Je zou bijvoorbeeld in voorverkoop een aantal nachten kunnen aanbieden, om zo aan je startbedrag te komen.

Enkele vragen:
1. Heb je een idee hoeveel je nodig hebt?
2. Wanneer zou je willen starten met je gîte?

Stuur je een mail via hellocrowd@hellobank.be?

Vriendelijke groeten,
Michiel
Badge
Beste Michiel. Bedankt voor je reactie.
Ik heb een pand op het oog dat ik nog moet kopen. Dat zou gedeeltelijk met eigen middelen zijn en met een overbruggingskrediet via de bank. Want ik heb nog een pand dat ik wil verkopen ook.
Na die transacties aankoop/ verkoop hou ik nog wel iets over, maar niet voldoende om het pand in te richten als gîte.
Ik schat dat ik een 60000 euro zal nodig hebben nog. Is dat realistisch?
Badge
De start van uitbating zal misschien pas volgend jaar of op het einde van dit jaar plaatshebben. Eerst moet de aankoop nog gebeuren. Daar gaan al snel enkele maanden over, dan nog het inrichten. Hopelijk tegen de feestdagen klaar om te verhuren. Dit is een drukke periode waar ik al enkele mensen kan blij maken met een nachtje gratis logies als "beloning". 😉
Badge
60.000 is veel om op te halen. Funders krijgen een overnachting, of etentje of iets anders in ruil voor een bepaalde bijdrage. In België wordt gemiddeld 50 euro gegeven per funder. Het maximum bedrag dat is opgehaald op ons platform is 35000 euro, vandaar dat ik zeg dat 60k erg veel is.

Je zou bijvoorbeeld wel de renovatie van een aantal kamers kunnen financieren via crowdfunding voor een lager bedrag. Als je een campagne zou kunnen starten met 10.000 euro, om zo toe te werken naar een hoger bedrag, lijkt het me wel realistisch.

De aankoop van het pand moet wel rond zijn voor je de campagne start. Crowdfunding is vaak het laatste deel dat je financiert.
Als je graag eens spreekt met iemand van BNP Paribas Fortis voor een lening, kan ik je ook zeker in contact brengen.

ik hoor het graag,
Michiel

Reageer