[FAQ] Kan ik op elk moment geld opvragen?

  • 29 april 2019
  • 0 reacties
  • 450 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Je portefeuille voorziet een minimale beleggingshorizon om zo goed mogelijk het risico op schommelingen in de waarde van je portefeuille op te vangen. Door je portefeuille vroeger te verkopen dan deze voorziene beleggingshorizon, loop je een hoger risico om te verkopen tegen een minder gunstige prijs. Het is dus aan te raden om je belegging te behouden gedurende de volledige voorziene termijn. Wil je toch plots je portefeuille, volledig of gedeeltelijk (minimum een ETF-aandeel), verkopen, dan kan dit altijd via een beveiligd telefoongesprek met het Hello team via 02 433 42 90 (van maandag tot vrijdag van 8u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u). Het geld wordt gestort op je zichtrekening binnen de 7 werkdagen.

 

Bij een gedeeltelijke verkoop van je portefeuille


We blijven je portefeuille beheren en je kan dus blijven beleggen door geld op je beleggersrekening te storten. Opgelet, de waarde van je portefeuille na een gedeeltelijke verkoop moet minstens €1.000 bedragen om te kunnen blijven gebruik maken van Hello fins!. Bijvoorbeeld: stel dat de waarde van je portefeuille €1.500 is. Dan kan je het bedrag boven €1.000 opnemen, in dit geval dus maximum €500. Wil je meer dan €500 opnemen, dan moet je verplicht overgaan tot een volledige verkoop van je portefeuille (hieronder vind je meer info).

 

Bij een volledige verkoop van je portefeuille


Je overeenkomst met Hello fins! voor het discretionair beheer van je portefeuille wordt stopgezet. Je kan kiezen om je beleggersrekening en je effectenrekening af te sluiten of te behouden. Deze rekeningen zijn gratis zolang je Hello fins! beheercontract loopt. Beslis je om deze rekeningen te behouden, dan zijn de standaard kosten en tarieven van BNP Paribas Fortis van toepassing.

Wil je nadien opnieuw beleggen via Hello fins!, dan moet je een nieuw contract ondertekenen.


0 reacties

Geen reactie

Reageer