Vraag

Overstap BNP paribas fortis naar hello bank

• 28 september 2016
  • 8 reacties
  • 6837 Bekeken

Badge
wat zijn de voor en nadelen die je haalt als je uw fortis zichtrekening laat omzetten naar een hello zichtrekening

8 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Dag Gaelle,

Er zijn een aantal verschillen tussen een zichtrekening bij BNP Paribas Fortis en een Hello zichtrekening.
Zo is een Hello zichtrekening en het gebruik hiervan gratis. Bij BNP Paribas Fortis heb je hiervoor een maandelijkse kost (bijv 2,60 euro bij Comfort Pack). Bij een Hello zichtrekening heb je vervolgens wel een extra kost indien je een Prepaid kaart of kredietkaart wenst te bestellen. Bij een Comfort of Premium Pack bij BNP Paribas Fortis is dit reeds inbegrepen.
Een ander verschil is dat je voor service en al je vragen bij BNP Paribas Fortis ook terecht kan in de kantoren. Bij Hello bank gebeurt alles op afstand. Je kan ons echter zeer ruim telefonisch bereiken (van 7 tot 22u op weekdagen en op zaterdag van 9 tot 17u).
Bij een omvorming naar een zichtrekening bij Hello bank, behoudt je ook je bestaande rekeningnummer.

Indien je nog andere vragen hebt, laat het ons zeker weten!

Groetjes,
Sanne
Badge
Hey Sanne,

Er staat ook dat je afhaallimiet max 625€ is in de bank of via bankautomaat.
Dat geldt niet voor het betalen van rekeningen denk ik dan.
Wat ik zou graag zo een rekening openen als gezamelijke om huur en onkosten ermee te betalen.

Alvast bedankt voor de grondige uittleg
groet,
Gaëlle
Reputatie 3
Badge +1
Dag Gaelle,

De limiet van 625 euro per dag en 1250 euro per week geldt hier inderdaad enkel voor geldafhalingen aan een automaat. Verder heb je ook een limiet van 2500 euro voor elektronische betalingen in winkels, hotels, restaurants,... Deze limieten zijn standaard en gelden ook bij een rekening van BNP Paribas Fortis.
Wanneer je overschrijvingen uitvoert via de applicatie of onze website om je rekeningen te betalen wordt er met bovenstaande limieten geen rekening gehouden.

Groetjes,
Sanne
Badge
Bedankt Sanne voor de uitleg!!
Beste Sanne,
Ik ben dezelfde overstap aan het overwegen.
Wat als je bv. dollars voor op reis te gaan wil bestellen, hoe gaat dit dan met Hello bank?

PS. de links vind de FAQ Sticky post werken niet meer
Reputatie 3
Badge +1
Dag Niels,

Normaal gezien is het niet mogelijk om vreemde deviezen te bestellen bij Hello bank. We hebben immers geen kantoren waar je dit zou kunnen afhalen.

Groetjes,
Sanne
Beste,

Ik heb momenteel een Service Pack bij BNP Parisbas Fortis en wil overstappen naar Hello bank! De 2 Gold kredietkaarten, worden die automatisch geannuleerd? (ik wil ze niet meer)

Groetjes,
Dave
Reputatie 3
Badge +1
Beste Dave,
De kredietkaarten worden niet automatisch geannuleerd. Je kan ze afsluiten bij BNP Pariabs Fortis.
Groetjes, Elisa

Reageer