Vraag

Nieuwe kaart

• 12 februari 2018
  • 3 reacties
  • 1876 Bekeken

Voordat ik 18 was had ik een bankkaart die nog tot 2020 gebruikt kon worden, maar rond mijn 18de verjaardag (een kleine maand geleden nu) kreeg ik een nieuwe kaart van Hello Bank. Is dit normaal dat ik deze kaart krijg zonder dat ik erachter gevraagd heb? En over een maand ga ik naar het buitenland (waar ze niet met de euro betalen), kan ik deze kaart daar gebruiken? Hierover kan ik geen info vinden op de website, dus stel ik deze vraag hier maar. Alvast bedankt om me te helpen.

3 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Beste,

Op het moment dat je 18 jaar wordt, werd jouw toenmalige zichtrekening (een Welcome Pack) omgevormd naar een Hello4you zichtrekening. Dit is een gratis zichtrekening voor klanten van BNP Paribas Fortis en Hello bank, die tussen 18 en 28 jaar zijn. Bij dit type zichtrekening hoort ook een nieuwe bankkaart, namelijk een zwarte kaart. Het is dus met andere woorden normaal dat je een nieuwe kaart hebt ontvangen.

Naar welk land of welke landen ga je precies? Binnen geografisch Europa kan je deze bankkaart namelijk perfect gebruiken zonder dat je hiervoor een activatie dient aan te vragen. Ook indien dit een andere munt betreft dan euro.

Mvg,
Enzo
Ik ga naar Tsjechiƫ, maar hier kan ik mijn kaart dus perfect gebruiken zonder extra kosten?
Reputatie 3
Badge +1
Hello,

Je dient de kaart hierover inderdaad niet te activeren. Hij is daar standaard bruikbaar. Wel zullen er kosten aangerekend worden aangezien daar wordt betaald met een andere munt. Het gaat om de volgende kost:
- voor afhalingen: 2,86 euro + 0,30% van het bedrag (met max 12,09 euro) + wisselmarge van 1,63%
- voor betalingen bij handelaars: 1,21% van het bedrag (met max 12,09 euro) + wisselmarge van 1,63%

Groetjes,
Sanne

Reageer