Vraag

Beste alternatief voor de prepaid masterkaart?

• 8 augustus 2020
  • 1 reactie
  • 273 Bekeken

Beste

Vorige week heb ik een mail gekregen waarin mij vermeld werd dat de prepaid kaarten van Hello bank zullen verdwijnen. Aangezien ik een gebruiker ben van deze kaart ben ik op zoek naar een goed, en mogelijks gratis alternatief. Ik ben 23 jaar en ben gebruiker van hello bank, ik heb een rekening en spaarrekening en kon dus ook gratis gebruik maken van deze prepaid kaart.

Het alternatief in de mail spreekt mij niet echt aan en op mijn hello bank zichtrekening heb ik een geen mastercard functie.

Wat zijn de verschillen tussen de kredietkaart en de prepaid kaart dat ik nu gebruik? 

Zijn er andere alternatieven die jullie mij kunnen aanraden? Ik gebruik de prepaid kaart altijd voor online aankopen en abonnementen. 

Met vriendelijke groeten

Joran 

1 reactie

Hey @Joran ,

Hier geef ik een korte uitleg van de kredietkaart, zodat je ook meteen begrijpt wat het verschil is met een prepaidkaart.

• Alle betalingen die je per maand uitvoert worden gebundeld en de volgende maand van je rekening afgehaald.
  • Er zijn meer betaalopties, zoals bijvoorbeeld tolwegen, vending machines, het huren van auto’s,…
  • Je kan je uitgaven beheren binnen je Hello Bank app, dus hebt geen afzonderlijke webomgeving nodig.
  • Omdat dit een type van krediet is (we “lenen” je het geld voor het van je rekening afgaat), wordt telkens bekeken of dit een goede optie is met de inkomsten en lasten die je hebt. Niet iedereen komt hier dus voor in aanmerking. Met de nieuwe maandelijkse limiet van 250 euro hopen we meer klanten te kunnen bereiken die niet in aanmerking zouden komen voor de hogere limieten.

Voor het betalen van online aankopen en abonnementen, kan je steeds bij de website bekijken wat de verschillende opties zijn.

In veel gevallen is Paypal een fijne en veilige online betaalmethode als alternatief voor een krediet- of prepaidkaart! Je kan zelf kiezen of je de Paypal-omgeving oplaadt (vergelijkbaar met je prepaidkaart) en met dit saldo betaalt, of je deze linkt aan je zichtrekening waardoor de betaalde bedragen er telkens als domiciliëring worden afgehaald.

Biedt dit je meer duidelijkheid?

Groetjes,

Lieze

Reageer